Bornholmslinjen: Ikke tilfredse, når vi laver fejl

Det er utilfredsstillende, når der sker fejl. Det siger Bornholmslinjen efter en tid med forsinkelser og forskellige fejl.
Det vrimler med folk til øen her i højsæsonen. Og de fleste ankommer med Bornholmslinjen. Mange udsolgte afgange betyder et stort tryk på rederiet, der har resulteret i fejl og forsinkelser.

- Vi bliver ikke tilfredse, når vi laver fejl ind i mellem. Det er den kultur, vi har fortæller Jesper Maack, kommunikationschef i Molslinjen.

Sidste uge
Den forgangne uge har Bornholmslinjen endnu engang været udfordret.

- Mandag bliver 10 biler afvist i Sassnitz efter en overbooking.
- Hammershus sejler med forsinkelse fra tirsdag til torsdag grundet et uplanlagt vedligeholdelsesarbejde på den ene motor.
- Povl Anker sejler med forsinkelse både onsdag og fredag.
- Fredag sejler Max fra Ystad uden de gående passagerer
- Søndag er der endnu engang problemer med landgangen i Ystad. Derfor må de gående forlade skibet via bildækket.

Første højsæson
Det er første sommer, Bornholmslinjen sejler til og fra Bornholm, efter rederiet overtog sejladsen 1. september.

- Det her er vores første højsæson, og vi skriver os alt det her bag øret. Sådan så vi gør vores allerbedste for, at hvis vi laver en fejl, så bliver det kun den ene gang, vi laver den, siger kommunikationschef for Molslinjen, Jesper Maack.

- Der er et enorm pres på færgerne lige nu i begge retninger. Det har ikke været en helt lydfri operation, men helt overordnet syntes jeg, det er gået rigtigt pænt, fortæller Jesper Maack.