Bornholmslinjen tager telefonen til tiden

Transportministeriet har fået en opgørelse fra Molslinjen, der dokumenterer ventetiden på telefonerne på Bornholm.
Når en færge er forsinket, aflyst eller færgebilletter skal bookes om, så opstår der run på telefonlinjerne. Og det giver sig selvfølgelig udslag i stor utilfredshed fra kundernes side, hvis ventetiden er for lang, eller man ikke kan komme igennem.

Molslinjen har nu fremsendt dokumentation til Transportministeriet, der viser at den gennemsnitlige ventetid ved telefonerne på Bornholm i første halvår var på 58 sekunder. Tallene er leveret af færgeselskabets teleleverandør.

Tallet baserer sig på 33.010 opkald modtaget i første halvår hos Bornholmslinjen. 3,79 procent - 1.250 styk - af opkaldene blev mistet inden telefonen blev taget. Altså fordi kunden lagde på.

Kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen oplyser i forbindelse med opgørelsen at en gennemsnitlig henvendelse - altså ekspeditionstiden med kunden i røret - håndteres på 2 minutter og 40 sekunder.

Den gennemsnitlige svartid inden telefonen bliver taget er helt nede på seks sekunder.

Ifølge færgekontrakten for besejlingen af Bornholm skal responstiden på telefonen være 1:00 minut. Og med de 58 sekunder, der er for svar i gennemsnit, så overholder Molslinjen altså kontrakten.